اپلیکیشن پیک موتوری آنلاین | اسپید - بلاگ چگونه اوبر توانست در 6 سال با ارزش تر از جنرال موتور شود؟ – بلاگ


چگونه اوبر توانست در ۶ سال با ارزش تر از جنرال موتور شود؟

اوبر، اپلیکیشن درخواست محور از سال ۲۰۰۹ شروع به کار کرد. اوبر در این چندین سال بیش از ۱۴ بار جذب سرمایه به ارزش کلی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار داشته است، در بیش از ۷۰ کشور دنیا حدود  ۷ هزار کارمند دارد و فعالیت می کند.

در مقابل کمپانی نام آشنایی تولید خودروی جنرال موتور با قدمت دیرینه ۱۱۰ سال است. جنرال موتور چیزی حدود ۲۲۵ هزار کارمند در سرتا سر دنیا دارد.

در این ۶ سالی که از فعالیت رسمی اوبر می گذرد، به واسطه جذابیت های استارتاپها برای سرمایه گذاران جسور و همینطور رشد خیلی سریع استارت آپها، ارزش اوبر همیشه در حال افزایش بوده است.

اما به دلیل توسعه های فرامرزی و فرا محصولی اوبر در کوارتر(ربع) چهارم سال ۲۰۱۳ به ارزش ۱۰ میلیارد دلار رسید و در کوارتر چهارم سال ۲۰۱۴ ارزش خود را به بیش از ۴۰ میلیارد دلار رساند. این نقطه عطفی برای رقابت و جنگ اوبر بود در مقابل رقیبان سرسخت و دیرینه ای مانند جنرال موتور و فورد.

ارزش اوبر در حال حاضر به بیش از ۶۵ میلیارد دلار رسیده و این به معنای شکست جنرال موتور، فورد و خیلی از برندهای دیگر خودروسازی دنیاست. اما این برای اوبر پایان راه نیست و شروعی است برای مقابله جذاب تر با آلمانی های لوکسی مانند بی ام دابلیو و صد البته طی کردن نیمه راه برای مقابله با سرسخت ژاپنی، تویوتا.

استارت آپ ها با سرعت سرسام آوری در حال ظهور و رشد و بزرگتر شدن هستند و این اتفاق را مدیون پاسخ مناسب و به هنگام دادن به نیازهای مردم و نیز چالاکی و قدرت حل مسأله بالای خود هستند.

این رشد به حدی زیاد است که اوبر هشت ساله خودروسازهای با عمر بیش از یک قرن را در ارزش شکست داده است.

چندین عامل تأثیر گذار در مسیر پر فراز و نشیب اوبر بررسی می کنیم.

اثر شبکه ای : این اثر بر این ایده متکی است که هر چه تعداد استفاده کنندگان از آن محصول بیشتر باشد، ارزش آن شرکت هم بیشتر می شود. اوبر در حال حاضر در بیش از ۴۲۵ شهر در دنیا حضور داشته و ماهانه بیش از ۴۰ میلیون کاربر استفاده کننده دارد.

پاسخ مناسب به نیاز کاربران : اوبر نه تنها در بهترین زمان به نیاز کاربران پاسخ داد بلکه با تعریف محصولیاتی مناسب، نیاز نهفته کاربران را بیدار کرده و به نوعی در آنها تعریف نیاز نیز داشته است. مانند قابلیت هایی از جمله اوبرایت، اوبر ایکس و اوبربایک.

توجه به ارزش آفرینی علمی : اوبر تنها به تکنولوژی های معمول استفاده شده در اپلیکیشن خود بسنده نکرد. استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها از جمله هوش مصنوعی و بیگ دیتا از دیگر عوامل مهمی هست که نه تنها به بزرگتر شدن اوبر بلکه به بروز بودن و افزایش اعتبار آن نیز کمک کرده است.

نگاه به آینده : پیش بینی و ساخت آینده نیز یکی دیگر از هنر های اوبر برای ارزشمند تر شدن است. سرمایه گذاری بر روی پروژه هایی نظیر تاکسی های خودران و همچنین تاکسی های پرنده از جمله این بلند پروازی ها هستند.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =